Minden, ami engem foglalkoztat

Kósa Brigi

Kósa Brigi

Reményvirág

2019. május 26. - Sándor Brigi

 2017 nyarán már úgy éreztem elviselhetetlen terhet pakolt rám az élet. Nem bírom tovább, szükségem van külső segítségre, egy serpára, aki levesz a vállamról bizonyos hátizsákot. Akkor Haas Gyurival a nagyvárosi serpával sétáltam, amit ősszel, egy általa vezetett önismereti csoportban folytattam. Mivel a csoport Gyuri serpaképzőjének az első osztálya volt, így sok hasonló beállítottságú, segítő szakmában tevékenykedő személy gyűlt benne össze. Ott ismerkedtem meg Pribay Borival. Olyan közösség jött létre a csoportban, hogy minden titkomat rájuk bíztam. Még azt is, amit addig senkinek, még tán magamnak sem fogalmaztam meg. Mégis úgy vettem részt a csoporton novemberben, néhány nappal azután, hogy Feri elment, hogy nem akartam, nem tudtam elmondani nekik a hírt. Nem tudtam beszélni róla.

remenyvirag.jpg

A nyitó kör után véletlenszerűen kiválasztott párokban kellett dolgoznunk. Nekem Bori lett a párom, akinek az 5 percnyi beszédidő legutolsó mondatával elsuttogtam a fájdalmam. Ő ezután eszméletlen empátiával, figyelemmel, finomsággal, óvó szeretettel lett a csoport felé a hangom. Akkor tudtam meg róla, hogy gyászfeldolgozó tanácsadással is foglalkozik. Bár a tanácsadás szót abban a miliőben kísérésnek szeretjük nevezni. Hiszen a gyász feldolgozás folyamatában sincsenek elkerülő receptek, tanácsok. A folyamaton mindenkinek végig kell menni, meg kell szenvedni. Mégsem mindegy, hogy egyedül, magányosan, vagy egy olyan ember kíséretében, aki figyel, meghallgat, elég empatikus, sok hasonló esetet tapasztalt, ugyanakkor nem vonódik be annyira érzelmileg, mint egy családtag. Egyszóval profi. 

Látható, hogy a segítség kérésnek ez a formája sem valami úri huncutság, hanem egy valós igény, a lelki egyensúly, és lelki egészség megőrzésének igénye. Vannak felnőttek, akik ezt ki tudják mondani, és vannak akik nem.

Most képzeljük el a gyerekeket. Nekik ki segít? Az a felnőtt, rokon aki szintén szenved?

Ezt a nemes feladatot vállalja magára a Reményvirág gyászfeldolgozó módszert is alkalmazó Napfogyatkozás Egyesület. Ehhez gyűjtenek pénzadományokat, amikor úszást vállalnak a Swimathon 2019 keretében.

https://2019.swimathon.hu/swimmer/pribay-borbala/?fbclid=IwAR0neBmlYa-VH-6K9DlDGJnTQAuQt0owJE99daOH1HrRYgnWvFaCe9htth4

Kérem támogassátok Borit célja elérésében! Utalással adományozzatok neki anyagi lehetőségeitekhez mérten a fenti linken. A jelszavam idén sem más, mint amikor én úsztam. Sok kicsi sokra megy!

Köszönöm nektek a támogatást, és hálásan köszönöm neki a segítő szeretetét.

Az alábbi videó férjem búcsúztatóján készült, ahol Bori tolmácsolta az érzéseimet.

 

Szerző: Sándorné Kósa Brigitta

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosabrigi.blog.hu/api/trackback/id/tr6514862292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása