Minden, ami engem foglalkoztat

Kósa Brigi

Kósa Brigi

Verekedés a parkolóban

2019. május 24. - Sándor Brigi

A múltkor, amikor olvasta egyik kolléganőm, (talán a dudálós esetet), azt mondta, nem igaz Brigi, hogy veled mindig történik valami. Én nem tehetek róla, de tényleg! 
Szinte ki sem teszem a lábam a lakásból, csak munkába megyek, meg vissza, meg néha, amikor már nagyon muszáj, vásárolni.
Így történt ma is. Egy hét után elmentem kenyérért a Lidlbe. 
A parkoló csordultig tele, leghátul, a tűzijátékosnál találtam helyet, onnan sétáltam a bejárat felé. Már majdnem az ajtónál voltam, amikor balról egy kocsi lassan farolt ki a parkolóból, jobbról meg nagy gázzal gyorsan jött egy fekete kisbusz. Én meg közöttük. Satufék, megállt előttem a nagy fekete, amikor is ijedtemben kicsit emelkedettebb hangon megkérdeztem a fiatalembertől, hogy mi a jó francért kell a teli parkolóban ilyen gyorsan közlekedni? Majd elindultam előtte, hiszen a másik még mindig kepesztett kifelé. Amikor a fekete elé értem, akkor megindult és nekem akart jönni a kocsijával. Erre egy picit felszaladt az agyvizem, majd szembefordultam vele, végig tartva a szemkontaktust, (amiből szerintem sok mindent ki tudott olvasni), a vezető melletti ajtó mellé léptem, feltéptem az ajtaját és nem azt mondtam, hogy szálljon ki uram, beszéljük meg, hanem gyere te büdös köcsög szállj ki, ha ilyen bátor vagy! 
Nem akaródzott neki kiszállni, inkább úgy elhúzott, hogy majdnem letépte a kezem, amivel a kilincsét fogtam. 
A történet eddig lehetne akár komikus is, ahogy elképzelem magam, ötvenes nőként, amint leállok egy 30-as bőrhajú férfival a Lidl parkolóban verekedni. 
A folytatás viszont szomorúbb. Mert nem volt senki, aki akár verbálisan a védelmemre kelt volna, esetleg leáll a történtek után egy pár szóval megnyugtatni. Pedig voltak ott jó néhányan és nem csak ismeretlenek. Például olyan fiatal, erős férfi, aki valamikor anyja barátnőjeként tisztelt. Most "nem látott meg", köszönni sem akart. Nem tudom, csak lefagyott, vagy az egyenruháját féltette, holott civilben volt. Beült ő is a nagy autójába és bátran elsietett. A legszebb az egészben az, hogy őt is vitte volna, ha engem elüt, mert akkor már szemből ugyan, de egy vonalban voltunk.

Emberek tudja valaki, hová lettek a férfiak tökei? 
Ezt most nagyon komolyan kérdem, és nem győzöm hangsúlyozni, hogy nem vagyok egy Jean d'Arc, vagy Lebstück Mária. Hol van a bátor, lovagias, védelmező, határozott férfi? Akinek van kiállása, szava, tekintélye, hangja, és nem a magára öltött egyenruha miatt várja a tiszteletet. Vagy mitől érzi azt, egy férfinak kinéző bunkó, hogy elgázolhat egy embert, vagy akár kísérletet tehet rá? Miért nincs a tettének legalább annyi következménye, hogy jól szájba vágja valaki a sokadalomból? 
És mondom nem rólam van szó. 
Meg tudom magam védeni. Egyelőre. 
De mi lesz a világból a FÉRFIak nélkül?

Szerző: Sándorné Kósa Brigitta

Forrás: Facebook

2018. december 30.

A bejegyzés trackback címe:

https://kosabrigi.blog.hu/api/trackback/id/tr2314848376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása